Ampliada la cabuda de l’Arxiu Municipal

Divendres, 19 d'abril de 2019 a les 01:00

L’arxiu de l’Ajuntament ha augmentat la capacitat d’emmagatzematge fins a 3.500 caixes amb la instal·lació d’un nou sistema d’armaris compactes.

En total són 450 metres lineals de prestatgeries entre els quatre mòduls de prestatgeries fixes i els 4 armaris compactes dobles nous instal·lats sobre carrils, i amb la previsió d’un cinquè armari. L’arxiu unitari de l’Ajuntament es troba a la planta baixa de l’edifici i fins ara disposava d’un equipament de prestatgeries fixes de 230 metres lineals dels quals només quedaven lliures per a ingressos de documentació uns 30 metres. Actualment el nombre de capses del fons és de 1.675.

Per altra banda també es millorarà la climatització de l’espai amb un sistema de telegestió per controlar-ne els paràmetres ambientals de custòdia. El cost total d’aquestes millores és de 31.200, 89 euros, subvencionats íntegrament per la Diputació de Barcelona.

L’arxiu municipal de Sant Julià de Vilatorta té la doble vessant d’arxiu administratiu i arxiu històric. Custodia els fons històrics de l’Ajuntament, d’entitats i de particulars que hi han fet donacions. També conserva i gestiona la documentació generada en l’exercici de l’activitat administrativa de l’Ajuntament, posant-la a l’abast de tots els ciutadans i facilitar la recerca i estudi de qualsevol tipus. L’Ajuntament de Sant Julià de Vilatorta està adherit al programa de manteniment d’arxius locals de la Diputació de Barcelona i rep el suport directe de l’arxiver itinerant de la mateixa Diputació.

Darrera actualització: 24.04.2019 | 14:57