L’Ajuntament encarrega un estudi sobre la figura del Marquès de la Quadra

Dijous, 2 de maig de 2019 a les 00:00

Davant la sol·licitud perquè es canviï el nom de la plaça del Marquès de la Quadra per plaça de l’1 d’octubre, promoguda pel Comitè de Defensa de la República (CDR) de Sant Julià amb una campanya de recollida de firmes, l’Ajuntament ha cregut oportú encarregar a l’historiador Carles Puigferrat un estudi sobre la figura de Joan Maria d’Oliveras i Carbonell que ostentava el títol de Marquès de la Quadra.

L’estudi ha de determinar la biografia del personatge, com li arriba el títol nobiliari i què comporta tenir-lo, així com la contextualització de l’època. D’altres preguntes que cal esbrinar és si ell coneixia Sant Julià de Vilatorta, quina era la seva relació amb el poble, perquè a finals del segle XIX va fer donació d’un llegat de 6.000 pessetes —molt elevat per l’època— per a la construcció de l’edifici de l’actual Ajuntament i les escoles de nens i nenes, com es deia abans la plaça, quan es decideix canviar el nom i perquè i què pensava el poble d’ell i del seu altruisme.

Darrera actualització: 08.05.2019 | 08:41